Saturday, April 16, 2011

Arab kasar?

Assalamualaikum semua
Saya mempunyai seorang sahabat dari mesir,
Saya pernah mendapat khabar tentang arab itu kasar,
Namun saya tidak percaya kerana saya tidak pernah lihat orang arab kasar,
Orang arab kelihatan peramah namun,
Apa yang saya alami ini mengubah persepsi terhadap orang arab,
Saya bekerja sambilan di Al-Tasneem,sebuah syarikat yang
Menjual bahan ilmu agama islam dan sebuah syarikat yang pembekal buku agama.
Pada jam 2.30 pm,saya ditugaskan untuk pergi ke store dengan sahabat berketurunan mesir saya yang bernama Ali.Kami berdua ke store dengan menggunakan kereta Nissan Serenanya , saya perasan yang dia tidak memperlahankan kenderaanya apabila melanggar setiap bumper perjalanan,jauh sama sekali macam masyarakat Malaysia,Dalam hati saya timbul penuh persoalan?"Tak rosak ke kereta Ali nie?",muka Ali selamba,mungkin muka dia macam gmbar di sebelah kanan nie kuwt.haha.Tapi apa-apapuwn,walaupun mereka kasar,namun orang arab ini peramah orangnya.

Jika saya tersalah tulis didalam entry ini,harap maaf,Maklumlah,manusia tidak lari dari melakukan dosa.Itu sudah pasti.yang baik dari Allah yang buruk dari saya ,yang silap harap ditegur,yang kurang harap diperbaiki,wassalamualaikum.

No comments:

Post a Comment